Christopher Paul Johnson, president společnosti Meritas International

Rozhovor s Christopherem Paulem Johnsonem, presidentem společnosti Meritas International

28.1.2010 - PR článek

O čem bude konference Outsourcing 2005? O outsourcingu se v poslední době často hovoří. Co to vlastně je? Módní výstřelek nebo moderní trend? Se svými názory na outsourcing nás v následujícím rozhovoru seznámí Christopher Paul Johnson, president společnosti Meritas International.

Pane Johnsone, co byste doporučil organizacím, které uvažují o outsourcingu svých aktivit?

Doporučil bych jim, aby zvážili tři věci: první je zralost jejich organizace a fáze životního cyklu, ve kterém se právě nachází. Dám vám příklad: pro organizaci, která je mladá, rostoucí a nabírá mnoho nových talentovaných lidí, pravděpodobně nebude outsourcing tou nejlepší metodou.

Druhým velmi důležitým aspektem je podle mého názoru postoj zaměstnanců. Jak se zaměstnanci k outsourcingu staví? Vnímají ho pozitivně? Ano, mohou ho vnímat pozitivně, protože organizace tím "nakupuje" dovednosti, které například stávající zaměstnanci nemají, a také odborné znalosti, které zvyšují hodnotu společnosti. Mohou k tomu ale mít i negativní postoj. Myslím si, že pohled ze strany zaměstnanců je velice důležitý.

Třetím kritériem je celkový stav příjmů a výdajů společnosti. A podle mého názoru bychom si otázku měli položit takto: Proč to děláme? Abychom ušetřili peníze? Nebo abychom rozšířili naše schopnosti a zvětšili tím náš potenciál? Pokud to děláme, abychom ušetřili peníze, neměli bychom se raději poohlédnout po jiných způsobech jak je ušetřit? Neměli bychom snížit počet pracovníků či odstranit neefektivní procesy? Pokud naopak chceme rozšířit naše schopnosti, neměli bychom spíše než o outsourcingu uvažovat o tom, jak je získat například tím, že přijmeme talentované pracovníky? Podle mého názoru to jsou základní otázky, které by měly organizace zvážit než se rozhodnou pro outsourcing.

 

Co si myslíte o knihách, které se zabývají outsourcingem?

Ne vždy s nimi mohu souhlasit, ačkoliv si myslím, že existuje mnoho velmi dobrých a opodstatněných teorií o outsourcingu. Nicméně, existují případy, kdy teorie zachází příliš daleko. Můžeme to vidět na příkladu některých velkých společností. Ty vyhlašují výběrová řízení na outsourcing a snaží se tím snížit cenu tak nízko, že to začne negativně ovlivňovat kvalitu služby. A to je špatně. Outsourcing a výběrová řízení nejsou pouze o ceně. Jedná se o velmi složitý komplex zahrnující cenu, kvalitu a partnerský přístup. A právě toto se podle mého názoru někdy v teoriích ztrácí. Musíme zde vycházet i ze zkušenosti a manažerské intuice.

 

A myslíte si, že se manažeři drží příliš striktně těchto teorií?

Podle mého názoru mohou spadnout lehce do pasti. Myslím si, že se často zapomíná na důležitost vztahů a partnerství v outsourcingu. Pokud spolupracujete se společností s dobrými výsledky, se kterou jste spokojeni a které jste přenechali mnoho svých činností a vše se povedlo, tak i přesto je velmi jednoduché pro účetního, aby řekl: "Vím o někom levnějším" nebo "Jsou zde i levnější společnosti". Cena zde nepředstavuje hlavní problém. Problémem je vyváženost kvality a ceny. Společnost by měla outsourcovat své aktivity pouze tehdy, pokud si je jistá, že outsourcingová společnost jim je zajistí lépe než by si je zajistili oni sami. Není to cenová válka, to je záležitost kvality.

 

Děkuji za rozhovor.

 

Tento rozhovor byl připraven ve spolupráci s firmou:

Zaujal Vás tento článek? Objednejte si služby tohoto dodavatele na EduCity.cz.



Další informace Vám rádi poskytneme prostřednictvím EduCity, prosíme kontaktujte p. Bartičku info@educity.cz nebo na tel. (+420) 731 169 890

Vytisknout rozhovor