Jde o velmi efektivní nástroj, který je zaměřený na poskytnutí zpětné vazby pro společnosti s více pobočkami, obchodními týmy či různorodou organizační strukturou. Ve velmi krátkém čase na základě dotazníku, který je založený na metodě CWAT (barvově-slovní asociační technika) a který zcela jasně a nezkresleně vystihuje postoje lidí vůči různým skutečnostem, řekne, se kterými oblastmi je dobré pracovat, co lidi motivuje k práci a jak vnímají produkty či firmu jako takovou.
Zjištění aktuální situace a srovnání poboček či oddělení v rámci:
Cílem je objektivní zjištění aktuální situace z pohledu zaměstnanců nebo třeba obchodních partnerů a nalezení klíčových oblastí, na které je třeba se zaměřit při dalším rozvoji společnosti a zaměstnanců.
Jak vypadá celkový proces, který je na 2-3 týdny od samého začátku po předání potřebných výstupů? Co vše je třeba udělat, abychom se dostali k cíli?
1. Definování parametrů, na které se zaměřuji – pojmenování produktů, produktových řad, interních benefitů, atributů firemní kultury, hodnot společnosti aj. nad rámec již definovaných oblastí definujících vnitřní klima ve společnosti:
a. KONFORMITA – Ochota dodržovat nastavená pravidla.
b. SPOLUPRÁCE – Ochota spolupracovat.
c. KOMUNIKACE – Ochota komunikovat a vyměňovat informace.
d. AMBICE – Touha prosadit se a dosáhnout úspěchu.
e. MOTIVACE – Vnitřní touha pracovat.
f. ROZVOJ – Ochota překonávat překážky a učit se nové.
g. ANGAŽOVANOST – Identifikování se s firmou.
h. ADAPTABILITA – Ochota přizpůsobit se, otevřenost ke změnám.
i. STRES – Tendence stresovat se.
2. Distribuce on-line dotazníku pro zaměstnance na základě definovaných pozic dle organizační struktury (ve formě 1:N, tj. jeden zaměstnanec může být součástí pobočky a zároveň členem středního managementu).
3. Vyplnění on-line dotazníku ze strany zaměstnanců management nevyjímaje – časová náročnost dotazníku je cca 15 minut.
4. Analýza dat & prezentace – v horizontu několika málo dnů po ukončení sběru dat následuje předání přehledných výstupů ve formě reportů a doporučení. Interpretace dat je postavena na principu SWOT analýzy.
Velkou výhodou celé aktivity je jednoduchost, rychlost a transparentnost. Výstupy zahrnují:
1. Prezentace výsledků v přehledné podobě ve formě tabulek a grafů, ze kterých je na první pohled patrné, s čím pracovat a na co se zaměřit.
2. Velká rychlost, tj. realizace v horizontu 2-3 týdnů je skutečně extrémně krátká a umožňuje tak managementu společnosti konat prakticky okamžitě.
3. Naprostá objektivita – data nejsou zkreslena subjektem tazatele, lektora nebo kouče. Odpovědi jsou anonymní a výsledky jsou tedy maximálně vypovídající.
4. Snadná identifikace klíčových oblastí, které jsou na první pohled patrné na základě jasných a srozumitelných reportů.
Nástrojem Via Survey zjistíte ve velmi krátkém čase o společnosti, jejích produktech a celkové vnitřní atmosféře velmi cenné informace, díky kterým se můžete prakticky okamžitě zaměřit na klíčové oblasti. Na základě objektivních a zcela jednoznačných dat tak můžete pracovat primárně s tím, co dává smysl a má pro Vás vysokou prioritu.