Určeno pro: všechny pracovníky obcí v jejichž náplni práce je zveřejňování dokumentů na úřední desce a těm, kteří zodpovídají za obsah elektronické úřední desky a informací zveřejňovaných na internetové stránce obce, města (sekretariát, webmaster apod.).
Každá obec a pověřená organizace je povinna téměř každý den zveřejňovat dokumenty na úřední desce, potažmo na své internetové stránce. Málokdo ale ví, v jaké formě či podobě se mají tyto dokumenty zveřejňovat – zákon o svobodném přístupu k informacím totiž upravuje nejen rozsah tzv. povinně zveřejňovaných informací, ale u všeho, co se zveřejňuje na internetu, i formát.
Cíl: seznámit účastníky s povinnostmi při vedení úřední desky jak po formální stránce, tak po té obsahové s příklady dobré a špatné praxe. Seznámíme vás přehledně s tím, které informace musíte zveřejňovat na své internetové stránce a jaké sankce plynou za nedodržení povinnosti je zveřejnit.
Každý správní orgán zřizuje 1 úřední desku dostupnou (fyzicky v místě orgánu a elektronicky dálkově), na které se doručuje, informuje, zveřejňuje.
Je třeba ji archivovat pro zajištění zpětné prokazatelnosti, ovšem např. osobní údaje fyzické osoby lze archivovat pouze dle zákona o zpracovávání osobních údajů č. 110/2019Sb.
Vzdělávací akce je pro ty, kteří chtějí znát a lépe používat pravidla pro zveřejňování, poznat časté chyby a tím lépe dodržovat povinnosti týkající se úřední desky, procvičit si hlavní myšlenky metodiky a slyšet praktické návody a příklady pro práci s úřední deskou či odpovědi na dotazy.
Copyright © 2024 IVITERA a.s. Veškeré články, infomace a materiály publikované na serveru EduCity (předchozí) nesmějí být dále šířeny, kopírovány nebo v jakékoli podobě publikovány bez svolení společnosti IVITERA a.s.