Využití asertivity při jednání s klientem (Úvod do problematiky)
Číslo akreditace: 2017/0088-SP/PC
Popis kurzu: Kurz je určen sociálním pracovníkům a pracovníkům v sociálních službách, kteří při své práci jednají s klienty. Cílem kurzu je seznámit účastníky se základními informacemi z oblasti asertivity a asertivní komunikace. Účastníci budou seznámeni se základními pojmy, jak je možné využít asertivní komunikaci při své práci a jak se asertivní komunikace liší od jiných komunikačních stylů. Osvojí si druhy komunikačních stylů (agresivita, pasivita, asertivita), dozví se, jak je možné se bránit manipulativnímu jednání a jaké jsou projevy manipulace. Účastníci budou seznámeni s asertivními právy, možnostmi jejich uplatnění v praxi v sociálních službách, se základními asertivními technikami a procvičí si je v praxi. Naučí se používat asertivitu v emocionálně vypjatých situacích, stejně jako řešit konflikty a různé specifické problémy s klientem. Nácvik bude probíhat na konkrétních příkladech z praxe účastníků kurzu.
Co mi kurz přinese:- Získáte základní informace z oblasti asertivity.
- Naučíte se využít asertivní komunikaci v praxi sociálních služeb.
- Seznámíte se s možnými komunikačními styly.
- Naučíte se poznat manipulativní chování, rozpoznat jeho projevy a reagovat na manipulaci.
- Seznámíte se s asertivními právy a možnostmi jejich uplatnění v praxi.
- Naučíte se využít asertivní techniky, které v praxi uplatníte při jednání s klientem.
- Budete umět využít asertivitu v emocionálně vypjatých situacích, při řešení konfliktů a problémů s klientem.
Délka: 8 hodin teoretické výuky
Forma studia: prezenční
Způsob ukončení studia: Rekapitulace probírané látky
Komu je kurz určený?- Pracovníkům v sociálních službách
- Sociálním pracovníkům
Vstupní předpoklady: žádné
Program nebo obsah:- Úvod
- Úvod do problematiky asertivity a asertivní komunikace
- Využití asertivity při jednání s klienty
- Asertivní dovednost
- Asertivní techniky
- Využití asertivity v praxi
- Závěr