TVŮRČÍ PSANÍ - TVORBA FIREMNÍCH ČASOPISŮ - psaní žurnalistických žánrů

  • Místo konání

  • Region:
    Praha
  • Adresa:

Popis kurzu TVŮRČÍ PSANÍ - TVORBA FIREMNÍCH ČASOPISŮ - psaní žurnalistických žánrů

ANOTACE
Kurz pro začínající novináře a redaktory, kteří vytvářejí firemní časopis nebo obecní periodikum, newsletter, zpravodaj či věstník. Seznámí se s kreativním způsobem psaní žurnalistických žánrů, jako je  zpráva, úvodník, fejeton, reportáž,  publicistika, rozhovor, naučí se, jak se tvoří titulek, novinářská zkratka, jak funguje redakce a další užitečné poznatky pro nestudované žurnalisty.

ÚVOD
Program je určen pro všechny pozice vyžadující psaní tvůrčích textů v rámci interní či externí komunikace, pro redaktory firemních či obecních periodik, vedoucí rubrik, tvůrce newsletterů. V tomto kurzu budou seznámeni s náplní práce redaktora firemních či obecních periodik, s hlavními publicistickými žánry, etickým kodexem žurnalisty a žurnalistickou tvorbou. 

CÍL

Kreativní psaní kvalitních textů pro firemní a obecní periodika, newslettery, firemní materiály či PR články.

 

Co účastníci získají : 
  • znalosti ve vedení firemního časopisu (organizace práce, koncepce, žánrová pestrost, vedení kolektivu, grafika, korektury, redakční rada, uzávěrka)
  • základy žurnalistických žánrů a publicistiky, umělecké žánry
  • osvojení a procvičení interaktivnosti a variability vedení rozhovoru - interview
  • pod odborným vedením si procvičí vybrané žánry

OBSAH 

  • Pestrost žurnalistického projevu - publicistické, umělecké žánry
  • Zpráva jako začátek praxe / kdo, co, kdy, kde, jak a proč / - praktické cvičení, sestavení textu z připravených pasáží
  • Dobrý titulek je uměním / bulvár a jeho hranice
  • Rozhovor jako nejpoužívanější interaktivní forma nejen v žurnalistice
  • Důležité pojmy: autorizace, editace, korektura
  • Etický kodex a právo autorizace
  • Firemní či obecní periodikum
    - interní (důležitost vnitropodnikové komunikace, sdílení informací)
    -externí (firemní propagace, informování zákazníků nebo občanů....)
  • Firemní/obecní noviny či periodikum -  editorská tvorba vlastní stránky časopisu / organizace práce, koncepce, žánrová pestrost, vedení kolektivu, grafika, korektury, uzávěrka /
  • Praktické cvičení - nácvik psaní textů

METODY A FORMA VÝUKY
1 denní workshop (8 vyuč. hod.)
výklad a komentovaná diskuse, cvičení, psaní a rozbor textů.

LEKTOR
Bc. František Tlapák - lektor komunikačních dovedností s novinářskou praxí. 

Objednat účast na kurzu - TVŮRČÍ PSANÍ - TVORBA FIREMNÍCH ČASOPISŮ - psaní žurnalistických žánrů
Máte-li dotaz kontaktujte dodavatele kurzu.
Jméno:
Společnost:
Pozice ve firmě:
Text:
Počet účastníků (číslo):
E-mail:
Telefon:
Ulice:
Město:
IČ:
PSČ:
DIČ:
Kontrola proti spamu. Kolik je šest a čtyři ? Součet zapište číslicemi.

Vyplněním formuláře poskytuji správci webu společnosti IVITERA a.s., Kafkova 16, 160 00 Praha, souhlas se zpracováním svých osobních údajů v nezbytném rozsahu za účelem zaslání vyžádané informace o nabídce vzdělávacích akcí společností IVITERA a.s. a pro zpřístupnění těchto údajů k zaslání vyžádané informace vhodným vzdělávacím společnostem. To vše v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.

Souhlas poskytuji dobrovolně na dobu neurčitou. Zároveň prohlašuji, že mnou uvedené údaje jsou pravdivé. Souhlas může být kdykoli odvolán.

Správce prohlašuje, že bude zpracovávat údaje v souladu s platnou právní úpravou a pouze k účelům, ke kterým mu byl poskytnut souhlas.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami

*Objednávka kurzu či žádost o více informací je zaslána přímo dodavateli vzdělávání. Ceny kurzů bez slev na EduCity jsou stejné jako u dodavatelů. Uplatnění slev u LAST MINUTE a Akčních kurzů pouze při objednání přes EduCity.