Určeno pro obchodníky, manažery, pracovníky zákaznického servisu atd. Seminář je zaměřen především na vyjednávání profesní. Protože vyjednávání je, aniž bychom si to často uvědomovali, součástí nejen profesního, ale i soukromého života každého z nás, nalezne na kurzu užitečné podněty prakticky kdokoli.
Cíl: Absolvent bude rozumět zákonitostem vyjednávání, získá důvěru v sebe sama. Naučí se stanovit správně své cíle a pochopit cíle partnera. Bude chápat vyjednávání nikoli jako souboj vedoucí k porážce protivníka, ale jako cestu ke vzájemně výhodné dohodě a porozumí struktuře vyjednávání. Naučí se směřovat k dohodě.
Dopodrobna se seznámí s fází přípravy vyjednávání – než usedneme k jednacímu stolu.
Obsah:
* Definice pojmu vyjednávání
* Win – win koncept vyjednávání
* Struktura vyjednávání
* Příprava
* Samotné vyjednávání
* Následné kroky
* Příprava na vyjednávání
* Stanovení cílů pro vyjednávání
* Základy argumentace
* Strategie a taktika pro vyjednávání
* Práce s alternativami (BATNA)
* Vyhledávání informací a práce s nimi
* Příprava materiálů pro vyjednávání
* SWOT analýza
* Komunikace se zákazníkem před samotným jednáním
* Komunikační dovednosti nutné pro úspěšné vyjednávání
* Aktivní naslouchání
* Umění dotazování
* Odlišení věcné a emoční roviny vyjednávání
Metody výuky: Seminář je velmi interaktivní, účastníci jsou zapojeni do celého procesu. Modelové situace, hry, videoanalýza, řešení konkrétních situací účastníků.