Práce s motivací klienta (Úvod do problematiky)
Číslo akreditace: A2017/0092-SP
Popis kurzu: Kurz je určen sociálním pracovníkům. Práce s motivací klienta je nedílnou součástí profese sociálních pracovníků. V kurzu budou jeho účastníci seznámeni s motivací, jejím rozdělením, s faktory, které motivaci ovlivňují, s metodami navázání vztahu s klientem a s prevencí demotivace. Účastníci budou seznámeni s odporem klienta a naučí se tento odpor zvládat. Účastníci dále získají základní informace o motivačních rozhovorech, které představují moderní přístup k práci s klientem a k jeho motivací. V závěru kurzu si účastníci nacvičí techniky při vedení rozhovoru s klienty v modelových situacích.
Co mi kurz přinese:- Osvojíte si správné motivování klienta k dosažení jeho cílů.
- Seznámíte se s faktory, které motivaci ovlivňují.
- Seznámíte se s metodami navázání vztahu s klientem a s prevencí demotivace.
- Seznámíte se s odporem klienta a naučíte se tento odpor zvládat.
- Dozvíte se základní informace o motivačních rozhovorech při práci s klientem.
- Nacvičíte si techniky používané při vedení rozhovoru s klienty v modelových situacích.
Délka: 8 hodin teoretické výuky
Forma studia: prezenční
Způsob ukončení studia: Rekapitulace probírané látky
Komu je kurz určený?Vstupní předpoklady: žádné
Program nebo obsah:- Úvod
- Úvod do motivace
- Postupy přispívající ke zvyšování motivace klienta
- Stadia změny
- Posílení odhodlání klienta
- Odpor klienta ke změně
- Motivační rozhovor
- Závěr