Nácvik komunikace se specifickými typy klientů
Číslo akreditace: 2017/0204-PC/SP/VP/PP
Popis kurzu: Kurz je určen pracovníkům v sociálních službách, sociálním pracovníkům, vedoucím pracovníkům sociálních služeb a neformálním pečovatelům. Zaměřuje se na prohloubení znalostí a dovedností v oblasti komunikace se specifickými typy klientů. V úvodu kurzu bude probírána komunikace a její význam v sociálních službách, techniky aktivního naslouchání, empatie, projevy verbální a neverbální komunikace a vliv prostředí na komunikaci. Další blok bude věnován asertivitě a možnému využití v sociální oblasti. Okrajově budou probírány problémy a konflikty při komunikaci. Druhá část kurzu bude věnována nácviku konkrétních modelů komunikace a jednání se specifickými typy klientů. Kurz je zaměřen na praktický nácvik komunikačních dovedností ve specifických situacích.
Co mi kurz přinese:- Rozvinete si své znalosti a dovednosti v oblasti komunikace se specifickými typy klientů.
- Získáte informace o komunikaci a jejím významu v sociálních službách.
- Pochopíte techniku aktivního naslouchání, empatie, verbální a neverbální komunikace.
- Seznámíte se s projevy a chybami v komunikaci i vlivem prostředí na komunikaci.
- Naučíte se využívat asertivitu při komunikaci s klienty a rozvinete si komunikační dovednosti.
- Naučíte se správně komunikovat a jednat se specifickými typy klientů (klientem v odporu, s klientem nedobrovolným, mlčenlivým, nekomunikativním, depresivním, se sebevražednými sklony, manipulativním, agresivním, závislým na alkoholu, drogách i osobách).
Délka: 8 hodin teoretické výuky
Forma studia: prezenční
Způsob ukončení studia: Rekapitulace probírané látky
Komu je kurz určený?- Pracovníkům v sociálních službách
- Sociálním pracovníkům
- Vedoucím pracovníkům sociálních služeb
Vstupní předpoklady: žádné
Program nebo obsah:- Úvod
- Komunikace
- Asertivita a její využití v sociálních službách
- Problémy a konfliktní situace
- Komunikace se specifickými typy klientů
- Závěr