PhDr. František Hroník Ředitel společnosti Motiv P a odborný garant kvality jejích rozvojových a poradenských programů. Zkušený psycholog, lektor a kouč. Autor odborných publikací. |
Každý děláme chyby. Z těch se ovšem můžeme poučit a posunout dále. Správný leader by měl být k chybám dokonce benevolentní a vytvořit ve své organizaci vřelé prostředí plné důvěry. Pokud někomu nějakou chybu vytýká, měl by k zaměstnancům přistupovat individuálně
a citlivě, aby bylo jasné, že veškeré vyčítání není vůči jejich osobě, nýbrž proti problému, který by
v závislosti na chybě mohl nastat.
Chybu si je třeba prožít, ale zároveň je velmi důležitá opora, která pomůže získat nad situací lepší kontrolu a nadhled. Sami leadeři by se měli naučit chybu přiznat a sdílet ji s ostatními, protože nikdo není neomylný. Samozřejmě existují i chyby, které není možné přejít. Například podvody, lži… Proto je důležité právě individuální řešení, ale vždy je dobré si pamatovat: Tvrdý na problém, měkký na lidi! Potřebujeme odlišit problém od člověka. Pokud problém nastane, řešíme opravdu pouze situaci, nebo k tomu přikládáme hodnoty i na základě toho, kdo to způsobil?