Spolupráce “na dálku” - čili situace, kdy se jednotliví účastníci týmové práce nenachází ve stejné kanceláři, městě, zemi či časovém pásmu - v současnosti probíhá ve všech typech a velikostech organizací. Aby byla úspěšná, je nutné upravit styl řízení práce a týmu, jinak nastavit týmové procesy a kulturu spolupráce, umět pracovat s interkulturními rozdíly a dokázat správně využít komunikační média.
Komu je určen
- Manažerům a členům týmů, spolupracujících na dálku
- Komukoli, kdo na dálku pracuje s externími klienty či dodavateli
- Personalistům a seniornímu managementu se zájmem o přípravu firemní kultury a procesů pro spolupráci na dálku
Témata programu
Workshop se zaměří na následující témata vzhledem ke spolupráci na dálku:
Úprava role manažera a systému organizace práce
- Základní předpoklady úspěšné spolupráce na dálku, osobní předpoklady manažera i členů týmu
- Posuny v roli manažera směrem k větší autonomii a odpovědnosti členů týmu
- Nastavení systému plánování, hodnocení a předávání práce nevyžadujícího manažerskou přítomnost
Úpravy v kultuře spolupráce a týmů
- Týmová kultura jako základní pilíř spolupráce na dálku, její budování
- Charakteristika úspěšných týmů pro vzdálenou spolupráci
- Využití interkulturních rozdílů a diverzity jak mezi lidmi z různých národních kultur, tak z různých demografických vrstev
Rozvoj motivace a týmového ducha
- Rozvoj týmového ducha a vzájemných vazeb i při absenci fyzického kontaktu
- Udržení motivace
- Míra a role fyzických setkání
Projekty na dálku
- Rozjezd projektu, jeho průběh a ukončení
- Zajištění vzájemné dostupnosti a informovanosti
- Týmové dohody ke spolupráci a komunikaci na dálku
Přečtěte si článek: Řízení spolupráce “na dálku” kultivuje management “na blízko”