ITIL® Intermediate Service Transition (ST) je jedním z pěti modulů ITIL® Service Lifecycle. Zaměřuje se na procesní a praktické prvky a techniky řízení potřebné pro vytváření, testování a implementaci produktů a služeb. Tento modul dále ukazuje, jak může být přechod služby použit na další fáze životního cyklu IT služeb a může být základem rozhodnutí během fáze strategie a provozu.
Pomocí tohoto modulu se dozvíte, jak naplánovat a spravovat přechod do počáteční operace pro nové nebo revidované zdroje vytvořené v průběhu fáze "Service Strategy a Service Design" v životním cyklu služby ITIL. Získáte také pokyny o technikách pro organizaci a řízení přechodu a řízení technologických úvah, výzev a rizik.
Toto školení se zabývá součástí životního cyklu ITIL V3 nazývanou Service Transition. Mezi probíraná témata patří změnové řízení, řízení servisních aktiv a konfigurace, service release and deployment, vyhodnocení a odzkoušení služby, vyhodnocení funkčnosti a rozhodování v systému Service Management Knowledge (SMKS).
Certifikaci Service Transition lze provést pouze po akreditovaném školení.
Uvedená cena neobsahuje poplatek za certifikační zkoušku.
Při úspěšném absolvování tohoto školení má účastník nárok na zisk 26 bodů PDU pro ziskání či udržení certifikace podle PMI® stupně PMP®.
ITIL® Intermediate Service Transition (ST) is one of five ITIL® Service Lifecycle modules. It focuses on the process and practice elements and management techniques required to build, test and implement products and services. In addition, this module shows how service transition can be applied to other stages of the IT Service lifecycle and can underpin decisions during the Strategy and Operations phases.
With this module, you will learn how to plan and manage the move into initial operation for the new or revised resources created during the Service Strategy and Service Design stages of the ITIL Service Lifecycle. You will also get guidance on techniques for organising and managing the transition, and management of technology considerations, challenges and risks.
This course covers the Service Transition component of the ITIL V3 life cycle. Topics include change management, service asset and configuration management, service release and deployment, service validation and testing, performance evaluation, and decision making with the Service Management Knowledge System (SMKS).
The Service Transition certification can only be taken following an accredited training course.
Price of exam is not included in the price of the course.
On successful completion of this course, the student can claim 26 education units or PDUs that can be used to attain or maintain the PMI® PMP® credential.
ITIL® Intermediate Service Operation is suitable for IT professionals in positions such as Release Manager, Security Administrator, Applications Support, IT Operations Manager, Database Administrator, Problem Manager, Service Desk and Incident Manager, Network Support, Security Manager.
All IT Staff, who is responsible for the delivery of IT services in an organization.
The course will be of particular interest to staff working in or managing an IT Service Operation department or wishing to include this module as part of their ITIL Expert qualification.
Upon successful completion of this course participants will:
When you complete this training, you can register for the following certification/s.
See more info ITIL Intermediate Certificate V3
The following certifications are not included in the price of training session.