Na semináři se seznámíte s aktuální situací ohledně přechodu na digitální písemnosti a komunikaci jak s orgány veřejné moci, tak i soukromoprávní. Seminář se zabývá se otázkami, kdy a jakým způsobem lze postupovat elektronicky, jak zajistit průkaznou identifikaci účastníků.
Náplní jsou dále požadavky na elektronické písemnosti a doklady, jejich vystavování, zpracování a ukládání, zmíněny budou i aktuální otázky zachování věrnosti, spolehlivosti a průkaznosti digitálních písemností, ale také rizika vyplývající z používání informačních technologií. V otázkách elektronické komunikace je pozornost zaměřena především na datové schránky, ale i elektronickou poštu a portály.
Seminář je určen zejména účetním, auditorům, asistentům daňových poradců nebo advokátů, podnikatelům, členům statutárních orgánů, a dále všem, v jejichž pracovní agendě je elektronická komunikace.
• konec éry papíru, nástup digitálních písemností,
• nová legislativa EU a ČR – aktuální situace i výhled do budoucna,
• právo na digitální služby – nový český zákon, přináší zásadní zlom?,
• změny a novinky v komunikaci, identifikaci, včetně BankID ad.,
• jak budeme zveřejňovat elektronickou účetní závěrku?,
• novela daňového řádu, nový portál MoJe Daně,
• umíte zajistit požadavky kladené na digitální písemnosti?,
• elektronické ověřování údajů – co lze zjistit přes internet,
• digitální registry, rejstříky, výpisy, evidence,
• ukládání písemností – zajištění neměnnosti a průkaznosti,
• jak používat datovou schránku, novinky, tipy, judikatura,
• doručování datovou schránkou – výhody, zásady správného postupu,
• náhrada podpisu použitím datové schránky,
• kde všude můžeme využít datovou schránku? A kdy musíme?,
• autorizovaná konverze písemnosti – z papírové do digitální formy a naopak,
• příklady digitalizace dokladů, účetní směrnice,
• rizika a hrozby v oblasti IT a jak se jim vyhýbat.
Odpovědi na dotazy.