Určen pro: pracovníky podatelen, spisoven, sekretářky a administrativní pracovníky jak veřejnoprávních tak soukromoprávních původců.
Cíl: seminář je zaměřen na problematiku odborné správy dokumentů – spisové služby v organizaci. Je věnován praktickým otázkám postupu při evidenci, oběhu, ukládání a vyřazování analogových a digitálních dokumentů v souvislosti s povinnostmi vyplývajícími ze zákona a vyhlášky.
Program semináře:
- zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpis
- novela zákona účinná od 24.4.2019 v souvislosti s přijetím zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů (zákon č. 111/2019 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o zpracování osobních údajů)
- vyhláška č. 259/20012 Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby, ve znění pozdějších předpisů
- novela vyhlášky účinná od 1.7.2019 v souvislosti se zákonem č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce; menší změna vyhlášky týkající se výstupních formátů pro účetní záznamy v elektronické podobě je účinná již od 1.4.2019 (vyhláška č. 85/2019 Sb., kterou se mění vyhlášky provádějící zákon o archivnictví a spisové službě)
- právní předpisy související, např. zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů
- spisové řády a spisové a skartační plány • jejich tvorba
- příjem • evidence • oběh • vyřizování • odesílání • ukládání digitálních i analogových dokumentů
- datové zprávy
- ukládání dokumentů ve spisovnách
- vyřazování dokumentů u veřejnoprávních a soukromoprávních původců
- diskuze • odpovědi na dotazy