Určeno pro pracovníky telemarketingu, zákaznických linek i pro všechny obchodníky, kteří mají v popisu práce oslovovat nové zákazníky či oživovat vztahy s bývalými zákazníky po telefonu.
Cíl: Získat správný přístup k akvizičnímu telefonátu, zbavit se obav, naučit se a procvičit přípravu a průběh telefonátu. Naučit se zvládat nejobvyklejší komplikace – námitky, agresivní reakce atd.
Cílem není naučit účastníky stát se „mluvícími hlavami“, ale vést rozhovor profesionálně a přirozeně zároveň.
Obsah:
* Akviziční telefonát – obávaný strašák v myslích mnoha obchodníků
* Změna přístupu k akvizičním telefonátům – chápání telefonátu jako vytvoření obchodní příležitosti pro obě strany, nikoli jako „obtěžování“
* Příprava na telefonát:
* Definice cíle
* Příprava skriptu
* Správné formulace vedoucí k cíli
* Příprava odpovědi na nejčastější námitky
* Nutnost umět nejen dobře mluvit, ale také poslouchat, co volaný říká
* Umění vnímat i drobné nákupní signály
* Intenzivní nácvik telefonátů
* Úvod, získání pozornosti
* Otevřené a přímé sdělení účelu telefonátu
* Nalezení správné polohy mezi příliš pasivním a příliš agresivním způsobem vedení telefonátu
* Závěr, dotažení telefonátu do cíle
* Etiketa při telefonování
* Zvládání agresivních reakcí volaných
Metody výuky: Kurz je velmi interaktivní, účastníci jsou zapojeni do celého procesu, metoda učení skrze zážitek. Modelové situace, samostatné úlohy, videoanalýza.