Projektové řízení - Úvod do metodiky Prince 2
Číslo akreditace: neakreditované
Popis kurzu: Cílem kurzu je seznámení s technikami projektového řízení a dovednostmi, které posluchačům umožní tyto techniky zvládat v praktickém životě. Umožní účastníkům porozumět základním principům řízení projektů, jak sestavit projektový tým a řídit projekt, kde a jakým způsobem hledat rizika projektu a jak je vyhodnocovat. Kurz je zaměřen i na to, jak stanovit pravidla pro řízení projektu včetně dodržení nákladů na projekt. Díky kurzu se jeho účastníci naučí vyvarovat nejčastějších chyb a na modelovém příkladu si sami vyzkouší všechny konkrétní kroky projektového řízení.
Co mi kurz přinese (Cíle kurzu):- Porozumíte rozdílu mezi účelem a cílem projektu.
- Pochopíte rozdělení dílčích výstupů z projektu představujících dílčí dodávky projektu.
- Naučíte se pracovat s objektivně ověřitelnými ukazateli na ohodnocení průběhu projektu.
- Naučíte se díky nim měřit odchylky od plánu a stanovit klíčové ukazatele pro celý projekt.
- Vyzkoušíte si práci s riziky projektu: identifikaci, specifikaci, analýzu a zvládnutí rizik.
- Zjistíte, jakých chyb se při sestavování projektového plánu lidé nejčastěji dopouští.
- Získáte doporučení, jak se těchto chyb vyvarovat
- Naučíte se způsoby, jak pracovat s odchylkami projektu, které se objeví v průběhu procesu.
Délka: Kurz zahrnuje 8 hodin teoretické výuky
Forma studia: prezenční
Způsob ukončení studia: Rekapitulace probírané látky
Komu je kurz určený? - Všem, kteří mají zájem prohloubit své znalosti s přípravou a řízením projektů.
- Kurz je určen i úplným začátečníkům.
- Všem, kteří mají o toto téma zájem.
Vstupní předpoklady: žádné
Program nebo obsah:
- Stanovení definice projektu, co projekt je a co projekt není, základní aspekty a charakteristiky projektu
- Vnější a vnitřní svět projektu, rozdíl mezi vnitřním a vnějším světem, jak hledat, kde leží cíl projektu
- Základní fáze projektu a projektového řízení, Demingova smyčka řízení, kritická místa projektu, projektový tým a jeho sestavení, odpovědnosti projektového týmu, hlavní řídící orgán projektu
- Hlavní zásady řízení projektu: jak zachytit odchylku, jak odchylku vyhodnotit, jak postupovat na odstranění odchylky
- Proces řízení projektu, rozhodovací proces a realizační proces, jako základní součásti projektového řízení, jejich fáze a jejich návaznosti
- Proces řízení projektu a jeho skupiny činností:
- Sestavení týmu
- Zpracování projektové dokumentace
- Stanovení systému kontrol (co budeme kontrolovat a jak často)
- Rozhodování a realizace nápravných opatření
- Změny v projektové dokumentaci (v případě potřeby)
- Komunikace s dodavateli
- Komunikace se zájmovými skupinami
- Vyhodnocování rizik projektu vzniklých v průběhu realizace
- Publicita projektu
- Vybraný typ řízení projektu, průchod projektovými procesy na modelovém příkladu, kde si účastníci sami vyzkouší:
- Stanovení konkrétních cílů projektu
- Zjištění poměru nákladů projektu k očekávaným výsledkům
- Stanovení indikátorů projektu: Objektivně ověřitelných ukazatelů, prostředků jak budou tyto ukazatele ověřovány, stanovení předpokladů pro zdárný průběh projektu, resp. rizik, které budou bránit úspěšnému průběhu projektu
- Hierarchie projektových cílů a stanovení odpovídající úrovně projektu
- Rozdělení odpovědností v projektu
- Shrnutí všech aktivit, které potřebujeme pro úspěšnou realizaci projektu
- Výstupy projektu, dokumentace projektu, rozpočet projektu, harmonogram projektu