Na semináři budete seznámeni s novinkami a hlavními trendy vývoje digitalizace daní a účetnictví. Budeme se zabývat otázkami, jak lze elektronicky komunikovat s orgány veřejné moci, ale také v komerční sféře s klienty, dodavateli a dalšími subjekty.
Obsahem semináře jsou také požadavky na elektronické písemnosti a doklady (účetní i daňové), jejich vystavování, zpracování a ukládání, zmíněny budou aktuální otázky zachování věrnosti, spolehlivosti a průkaznosti digitálních písemností, i rizika vyplývající z používání informačních technologií.
Program
- Konec éry papíru a nástup IT – je to realita?
- Na čem se pracuje a co se chystá v tzv. eGovernment
- Digitální legislativa a daně – situace a výhled do budoucna
- Aktuální změny a novinky v komunikaci, identifikaci a legislativě
- Máte novou eObčanku? Víte jak a na co lze použít?
- Digitální eIdentita a nový Portál občana – ukázky využití v praxi
- Písemnosti v elektronické podobě – pohled účetní a daňový
- Elektronické ověřování údajů – rejstříky, portály, co lze zjistit přes Internet
- Nespolehlivý plátce, riziko ručení, internetové registry DPH a VAT
- Elektronická daňová tvrzení – DPH, daň z příjmu, daňový řád
- Ukládání – zajištění neměnnosti a průkaznosti e_písemností, praktické nástroje
- Jak používat email, datovou schránku, portály
- Evropský rozměr – jak je to v EU?
- Co je to cloud a jak lze využít (včetně otázek ochrany osobních údajů – GDPR)
- Rizika a hrozby v oblasti IT a jak se jim vyhýbat