Určeno pro: veřejnoprávní a soukromoprávní původce, kteří vedou spisovou službu, pro pracovníky podatelen a spisoven, sekretářky, pro administrativní pracovníky, kteří se podílejí na vedení agendy spisové služby a pro všechny, kteří si potřebují tuto problematiku ujasnit a dozvědět se aktuální informace pro rok 2020.
Program semináře:
- Platná legislativa a její výklad
- zákon o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů ve znění pozdějších předpisů • vyhláška o podrobnostech výkonu spisové služby a další související předpisy v platném znění (mj. implementace nařízení EP a Rady EU č. 910/2014 o elektronické identifikaci a službách vytvářejících důvěru)
- Výkon spisové služby - aktuální informace
- úvod do problematiky výkonu spisové služby u veřejnoprávních a soukromoprávních původců
- zásady a praxe spisové služby a její vedení v listinné a elektronické podobě: evidence • rozdělování • odesílání a uchovávání listinných a digitálních dokumentů a jejich podepisování • zpracování interních aktů řízení (spisových a skartačních řádů) • zřizování a vedení spisoven • evidence a zabezpečení dokumentů ve spisovnách • ukládání dokumentů v digitální podobě • metadata digitálních dokumentů • výstupní datové formáty
- Vyřazování dokumentů
- vyřazování dokumentů a výběr archiválií ve skartačním řízení a mimo skartační řízení
- příprava a realizace skartačního řízení: zpracování skartačních návrhů • specifické druhy skartačního řízení • vyřazování dokumentů prostředky elektronických systémů spisové služby
- výběr archiválií analogových a digitálních • Národní digitální archiv a jeho role při ukládání digitálních archiválií
- Péče o dokumenty, dokumenty zanikajících původců
- podmínky pro ukládání dokumentů ve spisovnách a v datových uložištích • postup při uplatňování archivního zákona v případě zanikajících veřejnoprávních a soukromoprávních původců • uplatnění insolvenčního zákona a zákona o obchodních korporacích ve spisové praxi úpadců a společností v likvidaci
- diskuze • odpovědi na dotazy