Cenová politika a moderní kalkulační metody řízení nákladů
Kontakt na dodavatele získáte po registraci
Tento kurz je pořádán dodavatelem, který nevyužívá placenou prezentaci na portálu EduCity (předchozí). Kontaktní údaje na dodavatele získáte po registraci. Nebo použijte poptávkový formulář.
Popis kurzu na míru Cenová politika a moderní kalkulační metody řízení nákladů
Určeno: Středním a vyšším manažerům firmy, kteří pro svoji řídící práci potřebují znát zásady sledování a řízení nákladů, kalkulací a cenové tvorby - speciálně vedoucím a pracovníkům technických, vývojových, výrobních, prodejních a marketingových útvarů podniků a firem
Cíle semináře: Osvětlit, jak mají manažeři ve své práci využívat nástroje kalkulací a cenové tvorby.
Obsah: Nákladová východiska cenové tvorby Marketingová východiska cenové tvorby
Metody: Interaktivní metoda - společná práce lektora a frekventantů semináře při výkladu, ujasňování si a ujednocování příslušných pojmů. U případových studií pak práce v malých skupinách, prezentace výsledků před všemi členy semináře a následná diskuze k navrhovaným řešením. Příklady na výpočet cenové kalkulace.
Rozsah semináře: 1 den
Popis: Prosíme účastníky aby si vzali s sebou na seminář kalkulačku.
1. Nákladová východiska cenové tvorby
Dělení nákladů podle povahy a podle vzniku Princip bodu zvratu Koncept příspěvku na úhradu Nákladová kalkulace přirážkou Nákladová tvorba cen Kalkulace ceny v závislosti na dodacích podmínkách Moderní metoda sledování nákladů - přenášení nákladů pomocí činností - činnosti přidávající a nepřidávající hodnotu - balastní činnosti Kalkulace dle činností a procesů - systém finančního řízení ABC/ABM
2. Marketingová východiska cenové tvorby
Metodika stanovení ceny (podle cenového záměru, cílové skupiny, kupního chování, vlivu konkurence...) Cenové strategie Cenová taktika - rabaty - skonta - jejich vliv na výši ceny Východiska pro řízení ceny Cenová elasticita poptávky (křížová cenová elasticita)