Určeno pro: majitele firem se zájmem o prodeje zboží či služeb přes internet, finanční účetní, prodejní manažery ve firmách
Cíl semináře:seminář reaguje na rostoucí počet firem, které zcela nebo částečně přesunují svoje prodeje na internet. Jednak může jít o ty, kdo zavádí nějaký ecommerce prodejní kanál nebo ten stávající optimalizují. Seminář se snaží překlenout mezeru mezi pohledem IT specialistů (tj. těch, kteří vytváří e-shopy, e-markety, e-tržiště atd.) s těmi, kdo prodeje na internetu účtují a zároveň i odpovídají za správné uplatnění DPH z těchto transakcí.
Shrnutí pravidel pro prodej zboží přes internet
- principy zvýšené ochrany zákazníka dle jeho povahy ve vazbě na ustanovení NOZ
- principy GDPR při nákupech na internetu
- internetové prodeje do zahraničí a z nich vyplývající závazky vůči zahraničním zákazníkům
Průběh obchodního případu na internetu krok po kroku včetně notifikačních oznámení klientů
- vyplnění objednávkového formuláře, výzvy k úhradě, informace o přijetí platby, zahájení přepravy včetně propojení se systémy přepravců
- odsouhlasení náležitostí na ochranu osobních údajů atd. • přepravní podmínky či odběr v kamenných provozovnách • nejčastější chyby u některých současných modelů
Registrační formulář
- jeho obsah s důrazem na uplatnění DPH a na výpočet ceny k úhradě za zboží či službu
- možnosti IT nastavení ceny ve vazbě na uplatnění DPH - důležité zejména pro ecommerce kanály s přeshraničním přesahem
Nestandardní situace v obchodních případech
- vracení zboží zákazníkem a jeho promítnutí do DPH a účetnictví • odstranění vad na zboží • reklamace na zboží či službu objednanou na internetu a jejich průběh včetně zachycení účetního případu a další
Placení na internetu
- platební brány • zúčtovací centrum • dopad úhrady za zboží či službu zákazníkem do uplatnění DPH a vazby na účetní případy
Propojení ecommerce kanálu s účetním systémem
- prezentace dostupných řešení na trhu včetně námětu na zjednodušení stávajících procesů a minimalizace nákladů u prodejů přes internet
- diskuze • odpovědi na dotazy
přednáší: Ing. Vladimír ZDRAŽIL, konzultant pro zavádění ecommerce kanálů do firem