Cíle kurzu
Na semináři získáte nejen vhled do revize Pravidel 2020, jejich logice věnované povinnostem a právům smluvních stran, které napomáhají řešit, ale odnesete si také základní informace o změnách z oblasti celní problematiky, pojištění zásilek i odpovědnosti, řešení škod a odpovědnosti dopravce za škodu, námořního práva a zvláště pak institutu náložného listu.
V oblasti mezinárodní směny zboží má zcela zásadní postavení kupní smlouva. Její konstrukce a projednání s protistranou může být velmi obtížné, a to především kvůli rozdílné obchodní kultuře vzdálených partnerů.
Pravidla Incoterms mají za cíl překlenout tento problém a nabídnout budoucím obchodním partnerům řešení v oblasti nastavení základních práv a povinností prodávajícího a kupujícího v okamžiku realizace obchodu, tedy při dodání zboží. Pravidla nemohou nahradit kupní smlouvu, ale mohou se stát její významnou a jednoznačně pochopitelnou součástí, a uspořit tím jak čas při vyjednávání, tak i při řešení možných budoucích sporů. Znalost logiky Pravidel by tak měla být základní výbavou každého obchodníka.Určeno pro
Seminář je určen pro především pro osoby činné v mezinárodní směně zboží na pozici obchodníka, s již alespoň zběžnou znalostí Pravidel – starších revizí. Může být i vítaným osvěžením vztahu k Pravidlům pro zástupce firem, které působí jako dodavatelé jednotlivých úkonů a služeb s plněním kupní smlouvy spojených, tedy zasílatele a logistiky, dopravce, zaměstnance bank a pojišťoven, pracovníky celních úřadů i celní deklaranty.Obsah kurzu
• úvod do problematiky, historické důvody pro vznik Pravidel Incoterms a jejich vývoj,
• základní kameny konstruktu Pravidel Incoterms – přechod nákladů a přechod rizik,
• co Pravidla řeší a jaká odpovědi zde nenaleznete,
• přehled změn v revizi Pravidel Incoterms 2020 proti revizi 2010,
• jednotlivá Pravidla stručněji,
• vztah Pravidel Incoterms a dalších ujednání a smluv v oblasti mezinárodního obchodu.Poznámka
Používáme aplikaci ZOOM.
Přístup do on-line učebny zasíláme spolu s prezentací v případě potvrzené úhrady den před konáním on-line výuky, a to zpravidla mezi 12:30 až 15:30.
Připojit se můžete z počítače i mobilu.
V průběhu můžete získat odpovědi na vaše dotazy.
Do 3 dnů po skončení on-line výuky obdržíte e-mailem odkaz se záznamem s platností na 7 kalendářních dnů.
Po celou dobu konání lze využít naši technickou podporu (tel. 777 741 787), se vším vám pomůžeme.
Pořízení zvukového či obrazového záznamu on-line vysílání není povoleno.
On-line vysílání je realizováno společností 1. VOX a.s.