Na semináři se seznámíte s praktickými postupy při vedení daňové evidence OSVČ. Budete umět evidovat obchodní majetek, dluhy, příjmy a výdaje v rámci daňové evidence. Budou probrány i základy daňových předpisů, poskytování cestovních náhrad včetně dopadu za jejich neposkytování.
Bude vysvětlen rozdíl mezi dřívějším jednoduchým účetnictvím a současnou daňovou evidencí.
Kurz je veden na základě praktických poznatků zkušené lektorky.
Seminář je určen účetním, ekonomickým pracovníkům, pokladním a podnikajícím fyzickým osobám, pokud potřebují prohloubit své znalosti. Jasný, praktický a srozumitelný výklad s příklady z praxe.
I sám podnikatel si může zkusit zpracovat daňové přiznání sám. Pro jistotu však doporučuji napoprvé si nechat přiznání zkontrolovat odborníkem.
• právní úprava,
• obsah a forma daňové evidence,
• náležitosti účetních a daňových dokladů,
• fakturace,
• evidence příjmů a výdajů,
• deník a pokladní kniha,
• evidence pohledávek a dluhů,
• evidence krátkodobého majetku,
• evidence dlouhodobého majetku,
• odepisování majetku,
• vyřazení a likvidace majetku,
• evidence zásob,
• mzdy,
• poskytování cestovních náhrad,
• sociální a zdravotní pojištění,
• vyměřovací základy,
• inventarizace,
• uzavření evidence příjmů a výdajů,
• zjištění výsledku pro stanovení základů daně z příjmů.
Vysvětlení výhod a nevýhod daňové evidence ve srovnání s výhodami a nevýhodami právnické osoby.
Dále budou poskytnuty informace k uzavření zdaňovacího období za rok 2021:
• způsob uplatnění cestovních náhrad v daňové evidenci při uzavírání zdaňovacího období,
• uplatnění paušálu na auto,
• provedení oprav případných zjištěných chyb,
• další položky zvyšující a snižující základ daně,
• problémová oblast kompenzací pohledávek a závazků – vysvětlení správného postupu,
• odpočty od základu daně,
• uplatnění ztrát,
• problémové evidence příjmů a výdajů.
Dotazy a diskuze.