Lektor dalšího vzdělávání
Číslo akreditace: MSMT – 26402/2018-1-340
Popis kurzu:
V kurzu zvládnete základní pojmy andragogiky a pedagogiky, vybudujete si vlastní vzdělávací program a minutový scénář, který lze při zkoušce prezentovat. Cílem kurzu je naučit jeho absolventy základy psychologických, komunikačních, prezentačních a pedagogických dovedností. Obsahem kurzu jsou veškeré kompetence a dovednosti vyplývající z aktuálně platného kvalifikačního standardu profesní kvalifikace. Po ukončení kurzu bude mít každý jeho absolvent veškeré kompetence a dovednosti vyplývající z aktuálně platného hodnotícího standardu profesní kvalifikace lektora pro vzdělávání.
Co mi kurz přinese:
- Naučíte se sestavit obsah a strukturu vzdělávacího programu dle vzdělávacích cílů.
- Budete umět rozpracovat obsah kurzu do minutového scénáře.
- Naučíte se zvolit didaktické pomůcky a metody výuky.
- Budete umět zjistit úroveň vstupních kompetencí a vzdělávacích potřeb účastníků.
- Naučíte se prezentovat vzdělávací obsah s interaktivním přístupem a s rozbory příkladů.
- Osvojíte si přípravu, řízení a vyhodnocení modelových situací a metod práce se skupinou.
- Naučíte se zadávat účastníkům vzdělávacího programu samostatné a skupinové práce.
Délka: kurz zahrnuje 100 hodin teoretické výuky bez odborné praxe
Forma studia: prezenční
Způsob ukončení studia: Závěrečná zkouška před autorizovanou osobou v rozsahu 2 – 4 hodiny
Komu je kurz určený:
- Pro fyzické osoby splňující vstupní předpoklady
- Pro zaměstnance jako rozšiřující kvalifikace
- Pro všechny, co chtějí udělat další krok v profesním růstu
Vstupní předpoklady: střední vzdělání s maturitní zkouškou
Program nebo obsah:
- Poučení o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci
- Sestavení obsahu a struktury vzdělávacího programu na základě stanovených vzdělávacích cílů, vč. z nich vyplývajících kompetencí
- Rozpracování obsahu kurzu do minutového scénáře vč. volby didaktických pomůcek a metod výuky
- Zjišťování úrovně vstupních kompetencí a vzdělávacích potřeb účastníků vzdělávacího programu
- Prezentace vzdělávacího obsahu s využitím interaktivního přístupu, řešení problémů a rozbory příkladů z praxe s využitím didaktických pomůcek
- Příprava, řízení a vyhodnocení modelových situací a metod práce se skupinou
- Zadávání samostatných a skupinových prací účastníkům vzdělávacího programu
- Hodnocení účinnosti a dosažení nastavených vzdělávacích cílů a požadovaných kompetencí