Poradenská a vzdělávací společnost USUS  působí v oblasti rozvoje organizací, řízení procesů a výkonnosti, řízení lidských zdrojů a rozvoje manažerských a obchodních dovedností.



Přečtěte si názory našich lektorů a konzultantů k různým tématům

30 Čvn

Kdy má význam školit obchodníky?

Školení pro obchodníky se nejčastěji objednává, když management chce zlepšit prodejní výsledky - a to cestou lepších prodejních dovedností. Řekněme si, kdy takové řešení má skutečný přínos. Nejdříve si odpovězme na otázku PROČ mají obchodníci nízký obrat?   První možnou příčinou proč se…

30 Čvn

Jak řešit rezervy obchodníků v AKTIVITÁCH.

Minule jsme si popisovali zkušenost, kdy má vůbec cenu vzdělávat obchodníky, kdy jsme pojmenovali 3 oblasti možných příčin nedostatečného obratu obchodníků. Byly to: malý výkon např. málo jednání, kontaktů, nabídek … nízké prodejní dovednosti např. nízká úspěšnost prodeje nízké výsledky např. neprodává…

30 Čvn

Jak řešit rezervy obchodníků v DOVEDNOSTECH.

V minulém příspěvku jsme popisovali systém „řízení podle cílů“, který pomáhá systémově řídit AKTIVITY. Dnes se podíváme na řešení jiné příčiny – a to prodejní dovednosti obchodníka.   Příčina - obchodník „NEUMÍ“ - má slabé prodejní dovednosti. POPIS: Základním firemním systémem pro řešení…

30 Čvn

Jak řešit rezervy obchodníků ve VÝSLEDCÍCH.

V minulých článcích jsme popisovali systémy „řízení aktivit“ a „rozvoje obchodníků“. Jak už bylo v úvodu řečeno, zbývá nám třetí oblast – a to je oblast výsledků. Uděláme-li si podrobnou analýzu výsledků obchodníka, zjistíme, např. že má nízkou prodejní cenu (prodává spíše…

30 Čvn

Má školení smysl? Jste na něj opravdu připraveni?

Zákazníci se na nás obracejí s požadavky na trénink tzv. soft skills jako je zlepšení komunikace, vyjednávání, manažerské dovednosti a jiné. Což je obvyklé, ovšem toto zadání sebou nese několik velkých ALE – podívejme se na příklad rozvoje komunikačních dovedností:…

21 Čvc

Existuje v Česku skutečný TRÉNINK obchodních dovedností?

Co je to vlastně trénink? Nejdřív malé vysvětlení, co si představuji pod pojmem trénink - pokud v tenise neumím pořádně backhand nebo v nohejbale kolmou přihrávku, musím začít tyto dovednosti více trénovat. Jak? Tak dlouho, dokud nedosáhnu požadované úrovně – čili dril.…

01 Bře

WABI SABI – japonský timemanagement

Zrychlení je symbolem dnešní doby – „Spěchám, tedy jsem!“ Čeká snad novou generaci naprosté vyčerpání? Máme to považovat za normální? Každý z nás zná ten pocit, že nemá čas na něco důležitého. Ten výrazně poznamenává naši západní civilizaci a má nedozírné…

25 Dub

Funguje „Řízení podle cílů“ (MBO) v praxi?

U zákazníků mám možnost věnovat se jejich cílům. Často to začíná tréninkem - vysvětlíme si pojmy jako SMART, koncept cílů, kaskádování a řadu dalších. U tohoto tématu je výhoda, že není třeba se příliš věnovat teorii, ale dá se brzo…

01 Srp

Lze zajistit „kurz na míru“?

Nedávná diskuse ia LInkedinu mne inspirovala k této úvaze. Nejdřív si dovolím rovnou odpovědět - teoreticky není problém vytvořit "kurz na míru", v praxi se to stává jen výjimečně.   A nyní vysvětlení této (naší) zkušenosti na kurzech pro obchodníky:…

30 Srp

Co je to microlearning? A proč může být pro firmu tak zajímavý?

Ukáži „učení po malých kouscích“  na jednoduchém dovednosti, a to je „Sjednávání schůzky po telefonu“. Tuto dovednost rozdělujeme do 4 úkolů (říkejme jim mikrodovednosti): Pozdravit a představit sebe a firmu (tzv. telefonní vizitka) Sdělit větu, která vzbudí zájem o schůzku…

22 Lis

Co ve firmě potřebujeme, aby e-kurzy fungovaly.

I v online vzdělávání funguje tzv. Hawthornský efekt - tento pojem má široké vysvětlení, ale v našem případě online vzdělávání ho snad můžeme zjednodušit: člověk dosahuje lepších výsledků tehdy, když ho někdo sleduje a věnuje mu pozornost. Při využívání e-kurzů…

22 Lis

Co potřebuje znát pro tvorbu vlastních e-kurzů?

Na českém trhu s e-kurzy v oblasti soft skills se můžeme setkat s celou řadou e-kurzů - od perfektně animovaných powerpointových prezentací (které asi dělají fanoušci na technologie) po nezáživná videa, kde zase přemýšlíte, jestli autor aspoň něco ví o…

14 Led

Nestačí říct manažerům „rozvíjejte své kolegy“.

Musíme jim také ukázat, jak to mohou dělat. Manažeři v odděleních jsou odborníci na práci svého oddělení, ne na nástroje a metody rozvoje v měkkých dovednostech. Proto je na lidech z HR a vzdělávacích firem, aby jim takové nástroje dali…

21 Led

E-kurzy způsobují revoluci v HR

Když jsme začínali s tvorbou e-kurzů, viděli jsme v tom zpočátku výborný nástroj pro zefektivnění výuky díky lepší přístupnosti řady nových technologií. Od "marťanů" se sluchátky před kamerou na monitoru je vidět výrazný posun, kdy si můžete sami vytvářet videa,…

12 Úno

Jak lze zapojit manažery do rozvoje svých spolupracovníků?

Dnes už je u řady témat soft skills zbytečné organizovat tradiční kurzy, které obsahují předávání znalostí, trénink dovedností, sdílení znalostí, inspirace, atd. Není proto nutné platit za část teoretickou, která se dá zajímavě procvičovat na e-kurzech - externího lektora si…

11 Bře

„Quick Card“ – pomůcka, jak se rychleji naučit nový postup

V rámci našich e-kurzů i prezenčních kurzů využíváme návody, jak postupovat krok za krokem - říkáme jim "Quick Card Developmnent". Zde je ukázka z e-kurzu "Situační vedení" a postupy pro jednotlivé typy rozhovorů. Napište si o kartičky - získáte tak…

09 Dub

Koncept „Manažerův pomocný trenér“ v praxi – jak funguje?

Toto schéma ukazuje celý postup na příkladu "prezentačních dovedností": 1. účastník absolvuje všechny lekce e-kurzu 2. manažer v roli trenéra dále rozvíjí dál tuto dovednost - má k dispozici kompetní know how pro tuto činnost 3. v případě potřeby můžete…

20 Zář

Rozvojová stezka pro dovednost „MBO – řízení podle cílů“

Jak zajistit skutečný posun dovednosti "MBO - řízení podle cílů"? Nestačí jen kurz - tím to teprve začíná. Musíme přidat další aktivity, kdy účastníci dostávají příležitost k uplatňování znalostí z kurzu - a především - dostávají zpětnou vazbu.   Zde…



PROJEKTY ESF


ŘEŠÍTE VE FIRMĚ KONKRÉTNÍ PROBLÉM?
SJEDNEJTE SI  KONZULTACI ZDARMA