
Společnost J.I.P. pro firmy s.r.o. je zaměřená na zvyšování produktivity v obchodních i výrobních firmách (www.jip-pf.cz).
Existuje řada poradenských společností, které firmám nabízejí proškolení personálu, konzultace a další „cenné rady“ pro zlepšení ekonomických výsledků a firemní rozvoj. Realita je však často taková, že lektoři či poradenské firmy po proškolení dané problematiky vystaví fakturu a již se nestarají, zda si jejich doporučení firma vzala k srdci a zda skutečně funguje tak, jak má.
Většina malých a středních podniků v tomto ohledu spíše uvítá dlouhodobou spolupráci s konzultantem, který dokáže nejen odhalit jejich slabiny, realizovat proškolení, ale dokáže také najít dlouhodobé systematické řešení. A hlavně. Firmy klientů potřebují partnera, který se umí podílet na realizaci trvalých změn ve firmách. Tento styl spolupráce zavedla společnost J.I.P. pro firmy s.r.o. Podnikům, kterým se příliš nedaří, pomáhá se znovu postavit na nohy. Prosperujícím firmám pomáhá dosáhnout ještě lepších výsledků. Typický projekt spolupráce s klientem trvá 0,5 - 1 rok.
Jeden z klientů společnosti J.I.P. pro firmy s.r.o. výše uvedené označil slovy: "Společnost J.I.P. pro firmy s.r.o. nás oslovila zhruba před třemi lety. Zpočátku to vypadalo jako jedna z mnoha nabídek poradenských firem či firem nabízejích školení personálu. Podobné služby jsme využili už v minulosti, ale nepřinesly žádný efekt. Poradci a lektoři nám sice předali návrhy změn, ale protože nikdo nekontroloval jejich dodržování, časem jsme se opět vrátili k původnímu stereotypu. J.I.P. pro firmy s.r.o. v tomto byla jiná. Analýzu naší společnosti a návrh řešení vypracovala pro naši firmu s garancí "buď v tom vidíte smysl nebo to máte zdarma". Navíc bylo jasné, že v tomto případě půjde o dlouhodobou systematickou spolupráci. Po třech letech spolupráce mohu konstatovat, že jsme všechny navržené změny dokázali zrealizovat." Ing. Jiří Zapletal, majitel a výkonný ředitel METRUM s.r.o.
Co se výsledků týče, většina majitelů a manažerů se ke spolupráci s J.I.P. pro firmy s.r.o. vyjadřuje v tomto duchu: "V některých oblastech firmy jsme tušili určité rezervy, které nám analýza J.I.P. potvrdila. Tyto problematické oblasti jsme bohužel neměli čas řešit. Velmi jsem proto ocenili, když se o realizaci změn začali starat konzultanti JIPky a a pečlivě hlídali jejich dodržování. Díky naší spolupráci se zlepšila celková stabilita firmy. Velký úspěch spatřujeme v posílení celkového řízení firmy, budování sítě a dovedností našich obchodních zástupců a zlepšení naší image." V mnoha případech došlo k nárůstu tržeb o 10 i více procent. V jednom případě šlo o nárůst tržeb za necelý rok spolupráce o 60%. V jednom případě se zvýšil čistý zisk klientovi opět za necelý rok o 100%. Výsledky jsou vyjádřitelné jak kvantitativně, tak kvalitativně.
Společnost J.I.P. pro firmy s.r.o. je připravena své služby v oblasti podnikového a manažerského poradenství, prodejních a marketingových strategií, personálního auditu, finanční analýzy, manažerského a obchodního školení i koučinku poskytnout také Vám. Více na webových stránkách www.jip-pf.cz, www.restrukturalizace.cz či www.btci.cz
Myslím si, že jedna věc se z podnikání v poslední době maličko vytrácí. Alespoň se nám to tak jeví, když si o tom s ostatními podnikateli povídáme.… celý článek
I když doba není úplně lehká, pořád se hodně mluví o tom, že nejsou lidi. Takové tvrzení určitě nemohu podepsat, souhlasím ale s tím, že najít vhodné… celý článek
Být dobrým šéfem, to je velmi často sen mnoha vrcholových manažerů a podnikatelů. Cesta to však bývá dlouhá, plná nástrah, někdy také omylů a rozpaků.… celý článek
Rodinné firmy v České republice tvoří asi 85 procent všech soukromých podniků. Tato data vzešla z průzkumu European Family Business. Přestože se… celý článek
Nelze popírat, že poslední čtyři kvartály přinesly řadu nečekaných komplikací a se stavem českého businessu značně otřásly. Co to znamenalo pro… celý článek
Malá firma či střední firma, rodinná nebo založená se dvěma přáteli. Není neobvyklé, že v těchto typech organizací vládne plochá struktura řízení.… celý článek
Návrat do pracovního režimu po delším volnu nebývá jednoduchý a obvykle jej provází nízká motivace k práci, nízká efektivita, špatná nálada, případně… celý článek
V 90. letech se lidé nadšení z nových svobod po hlavě vrhali do podnikání ve vidině rychlého zbohatnutí a získání společenského postavení. Za svou… celý článek
Zatímco optimistický zaměstnanec je ve své práci úspěšnější než jeho pesimistický kolega, u podnikatelů se přehnaně pozitivní myšlení nevyplácí.… celý článek
Na 10. října připadá Světový den duševního zdraví. Tomu dle odborníků svědčí práce, na druhou stranu však samo zaměstnání nebo pracovní prostředí může… celý článek
Chronickou prokrastinací, tedy odkládáním plnění povinností a úkolů, trpí podle odborníků pětina světové populace. V drtivé většině postihuje… celý článek
Lze-li usuzovat podle letošního rekordního přírůstku podnikatelů, o vlastním podnikání přemýšlí stále více lidí. Někteří se však do odstartování… celý článek
Trend sdílení pracovních míst je na vzestupu. Zaměstnancům přináší možnost lépe sladit práci s volným časem a rodinou, zaměstnavatelům pomáhá udržet… celý článek
Interní komunikace je pro úspěch firmy klíčová. Pomáhá udržet zaměstnance angažované, podporuje pozitivní firemní kulturu a hraje hlavní roli ve… celý článek
Kvalitní systém onboardingu je pro firmu i zaměstnance klíčový hned v několika ohledech. Dobře provedený proces integrace do pracovního týmu může… celý článek
Prospěšné působení mezi generacemi může posílit reverzní či oboustranný mentoring Podle nedávného průzkumu dává téměř 9 z 10 zaměstnanců přednost… celý článek
Jak můžete svým zaměstnancům ukázat, že pro vás nejsou jen číslem O tom, že spokojenost zaměstnanců má vliv na jejich výkon i loajalitu, není pochyb… celý článek
Trend outsourcování služeb je na vzestupu. Pro malé a střední firmy je kvůli snaze o snižování nákladů mnohdy nezbytností, zároveň mu nahrává také… celý článek
Pojem MBO, tedy „management by objectives” neboli řízení podle cílů, je pojem, který s velkou pravděpodobností 9 z 10 malých a středních firem nebude… celý článek
Kolem roku 2020 bude zhruba polovina pracující populace lidé z generace mileniálů. Od svých předchůdců se mileniálové notně liší a i ve svém… celý článek
Mnoho malých a středních firem pěstuje nešvar nulových porad, velké podniky mají naopak často „přeporadováno“. Ani jeden z těchto extrémů podnikání… celý článek
Česká ekonomika se již nějakou dobu potýká s nedostatkem pracovníků. Firmy tak začínají častěji „lovit“ zaměstnance i mezi lidmi nad 50 let. Ti… celý článek
Kreativita je dnes velmi častým požadavkem u řady pracovních pozic a mnoho firem hrdě hlásá své zaměření na inovace a podporu nových nápadů. Podle… celý článek
Podle statistik americké vládní agentury Bureau of Labor Statistics má mezi lety 2016 a 2026 vzrůst počet CEO zhruba o 8 %. Jak být na tomto postu… celý článek
Odborníci se shodují na tom, že pocit štěstí a spokojenosti hraje ve výkonnosti zaměstnanců významnou roli. Šťastní pracovníci méně marodí, pracují… celý článek
Zdlouhavý proces náboru nových pracovníků, přílišná neformálnost nebo chybějící zaměstnanecká příručka – to jsou jen některé z častých chyb spojených… celý článek
Ačkoliv se mnozí lidé rozhodnou pro podnikání kvůli vyšší časové flexibilitě, dle průzkumu z roku 2016 tráví každý pátý podnikatel více než 12 hodin… celý článek
Unikátní konference, na níž si poslechnete tři vrcholové osobnosti českého podnikání v jediném dni a potkáte se s Tomášem Baťou, přičemž za vstupenku… celý článek
Firemní vize, mise a hodnoty jsou důležitým prvkem marketingu firmy a prolínají se do celé jeho strategie. Mnoho podniků ví, že aby se jejich brand… celý článek
V České republice dlouhodobě panuje nejnižší nezaměstnanost v naší moderní historii. Při takovém stavu musejí firmy čelit zvýšené fluktuaci… celý článek
Společenská odpovědnost firem je pojmem, který v současném byznysu široce rezonuje. Většinou o ní ovšem slýcháme především ve spojitosti s firemními… celý článek
Minimalismus je trend, který postupně proniká do různých oborů, od architektury přes umění až třeba po bydlení. Od dob hospodářské krize se jeho prvky… celý článek
Bez outsourcingu si své fungování řada českých firem už neumí představit. Zatímco dříve bylo využívání externích služeb výhradní doménou firem s … celý článek
Jednou z devíz úspěšného podniku je schopnost manažera dobře delegovat práci. Touha dělat vše sám a mít nad firmou absolutní kontrolu svědčí nejen o… celý článek
Zaujmout a navázat spolupráci s těmi největšími hráči na trhu není v dnešní ostré konkurenci jednoduchý úkol. celý článek
Jeden či dva špatné měsíce mohou především u malých podniků často znamenat výrazné finanční problémy. Řešením přitom obvykle nemusejí být půjčky či… celý článek
Nemocný podnikatel je čím dál větší raritou. Ukazuje to analýza Asociace malých a středních podniků a živnostníků, podle které se osoby samostatně… celý článek
Jak posunout firmu klidně o několik úrovní výš? V současnosti velmi populární je v tomto ohledu metoda strategického řízení. Společnosti může na… celý článek
Koučování a mentoring. V současné době velmi populární způsob osobního rozvoje. Mnozí si však stále pod těmito pojmy nedokážou představit nic… celý článek
Předat otěže rodinné firmy nástupci je pravděpodobně nejtěžší obchodní transakcí v životě podnikatele. Svědčí o tom fakt, že přestože jsou rodinné… celý článek
Cash-flow neboli tok peněz ve firmě lze s lehkou nadsázkou přirovnat ke krevnímu oběhu lidského těla. Mít přehled, a hlavně pod kontrolou to, jak… celý článek
Přijde, splní konkrétní zadání, a zase odejde. Tak se dá jednou větou shrnout poslání takzvaného interim manažera. Tyto profesionály, zpravidla s … celý článek
Fluktuace zaměstnanců je jedním z největších problémů, jimž musejí čelit malé a střední podniky. Najít adekvátní náhradu a zaškolit ji do běhu firmy,… celý článek
Řídit vlastní prosperující byznys je vnitřně velmi uspokojivá záležitost. Pokud se však nedaří či dlouhodobě přetrvávají opakující se problémy,… celý článek
Malé a střední podniky v Česku představují celkem více než milion ekonomických subjektů. V řadě oborů je konkurence velmi vysoká a využití moderních… celý článek
Leadership je pojem, o kterém se v souvislosti s byznysem v současné době hodně mluví. A je jedno, jestli máte na starosti celou firmu, nebo jen malý… celý článek
Když přemýšlím nad svými schůzkami a nad výsledky, které přinášely, resp. někdy nepřinášely, dospěl jsem k těmto závěrům: 1. Pokaždé (ať už v únoru,… celý článek
Pamatuji si, jak jsem se v dubnu před každou schůzkou na chvilku zastavil a připomněl si, že chci s klientem vybudovat velké porozumění založené na… celý článek
Včera jsem udělal další obchod, tak o něm napíši pár řádků. Naučil jsem se staronové věci, které napomáhají k úspěšnému obchodování. Pojem staronové… celý článek
Udělal jsem prezentaci našeho semináře pro manažery a s úplným klidem a jistotou jsem položil otázku, zda půjde sám, nebo se svým tátou. Odpověděl, že… celý článek
Vzhledem k přátelské atmosféře na schůzce, kterou jsem popisoval v minulém článku, jsem se na obchodním jednání nesnažil za každou cenu najít nějaký… celý článek
Běž si prostě jen popovídat Mám za sebou krásnou zkušenost. Včera jsem byl na schůzce ve firmě M. D. Na schůzku jsem jel pozdě a ke všemu jsem… celý článek
Rád bych dnes shrnul, co se mi osvědčilo na obchodních schůzkách: 1. Jsem v klidu, uvnitř klidný. Vychutnávám si pohodlně každý přítomný okamžik na… celý článek
Jak pracovat s dnešními moderními obchodníky? Jak z obchodníka dostat skvělý výkon, aby to bylo nakonec užitečné pro něj i pro firmu či manažera? Co… celý článek
Setkal jsem se s názorem, že obchodníci jsou takové primadony firmy, že je potřeba jim hrát na ego a jedním z velkých motivátorů je uznání. Jak se dá… celý článek
Dnes se stále častěji setkáváme s novou generací mladých obchodníků, kteří jsou prostě jiní než generace předešlá. Chtějí více volného času, často… celý článek
Ve firmách obecně panuje názor, že obchodníci nedělají s takovým nasazením, s jakým by bylo třeba. Je potřeba je kontrolovat a neustále držet pod… celý článek
Je finanční motivace ta nejúčinnější forma, jak nadchnout obchodníky do práce? Jestli existuje nějaký motivátor, který zaručeně funguje vždy, všude a… celý článek
Po předešlé schůzce jsem utíkal na další schůzku. Doběhl jsem tak tak. (Líbí se mi, utíkat z jedné schůzky na druhou.) Jsem utíkající, pomáhající… celý článek
Prosím, nikdy nehraj s klientem hru, která by se dala nazvat: Kdo má pravdu. Nedokazuj zákazníkovi, že on se mýlil a ty jsi měl pravdu. I kdybys v … celý článek
Chvíle, kdy zákazník přemýšlí, jako by byla posvátná. Jeho nejniternější myšlenky se formují do nové podoby. V takovýchto chvílích klienta neruš, mlč.… celý článek
Pozor na problémy, které způsobuje nával objednávek či nekoordinovaně rychlý růst firmy Nemusíme hovořit hned o krachu, který zapříčiní rychlý růst… celý článek
aneb 4 základní pravidla generační obměny ve vedení firmy V České republice je 40 % firem rodinných. Každá třetí ovšem nepřežije více než jednu… celý článek
... teprve pak mluv o ceně této hodnoty a přínosu Další schůzku jsem měl s klientem, jenž byl zrovna o minulém víkendu na semináři o prodeji. Na… celý článek
Minule jsem odmítl nevhodného zákazníka. Že jsem se zachoval správně, se potvrdilo hned na další schůzce. Jsem o tom přesvědčen. Proč? Protože jsem… celý článek
Je tomu zhruba rok, co v Česku víceméně odezněla ekonomická krize, která začala v roce 2008 ve Spojených státech. Díky dostatečnému časovému… celý článek
Dneska ráno jsem se naučil další věc. Je dobré chovat se ke klientům naprosto jednoznačně. Setkal jsem se na schůzce s člověkem, na němž byla patrná… celý článek
Manažerské pozice hýbou českým byznysem. Znáte ale základní pravidla a pokyny, jak lidi kvalitně a efektivně vést? Čtěte, osvojte si a aplikujte… celý článek
Nejúžasnější schůzky z minula jsou pro mě ty, kde jsem v podstatě nechtěl vůbec prodávat. To bych ani neměl jako prodejce říkat nahlas, že? Na základě… celý článek
Naučil jsem se hodně opakovat a dělat sumáře v průběhu schůzek. Tak se stalo i na schůzce, kterou jsem popisoval v minulém článku. Vypíchl jsem… celý článek
Drtivá většina tuzemských firem za svůj produkt či poskytnutí služby někdy nedostala včas a řádně zaplaceno. V nejhorších případech neúnosný objem… celý článek
Dneska jsem měl schůzku ve firmě D., jejíž šéf byl na semináři pro manažery. Sešli jsme se už minulý týden bezprostředně po jeho návratu ze semináře.… celý článek
Řada českých podnikatelů a majitelů firem přiznává, že neznají krátkodobý výhled dalšího cash-flow v jejich firmách. Mají sice dobré finanční výsledky… celý článek
Češi podle posledních průzkumů v práci prolelkují v průměru 52 minut. Mnoho z nás se nad takovou informací ani nepozastaví jen nám potvrdí… celý článek
Nepodceňujte atmosféru na pracovišti a firemní kulturu ve vaší firmě. Nespokojení zaměstnanci a jejich vysoká fluktuace můžou mít fatálnější následky… celý článek
Klid, vyrovnanost, touha vyslechnout a pochopit, prozíravě odpovědět, zachovávat si v každé situaci vnitřní rovnováhu Ahoj, obchodníku! Zdravím Tebe,… celý článek
S problémy v podnikání se někdy potýká každý. Nejčastěji si je zdůvodňujeme neschopností zaměstnanců, konkurencí nebo krizí. Příčina problémů ovšem… celý článek
Na schůzkách se mi vždy osvědčilo dávat zákazníkovi zřetelně a viditelně najevo, že rozumím tomu, co říká. Aktivně dávat najevo, že ho vnímám. Někdo… celý článek
Ahoj, můj příteli obchodníku! Po dlouhé době mám opět radost ze schůzek. Buduji porozumění a uzavírám obchody což se mi poslední měsíc vůbec… celý článek
Ahoj, všem a především pak Tobě, obchodníku! Jsem tu opět s úspěšnou akcí. Poslední dva týdny jsem se věnoval jiné práci než obchodování povinnostem… celý článek
Proč tedy byl obchod z předchozí lekce pouhou třešničkou na dortu? Protože naše setkání bylo jedním velkým spojením, harmonickým rozhovorem. Poté, co… celý článek
Seděl jsem v jeho kanceláři a živě jsem si představoval, jak zavádí klíčové manažerské nástroje (postupy, techniky, organizaci) z našeho semináře ve… celý článek
Zpět ke schůzce. Před schůzkou jsem si předsevzal, že chci nejen vybudovat vzájemné porozumění, ale zároveň se zaměřím na to, abych byl v naprostém… celý článek
Ahoj, obchodníku! Jsem moc rád, že ti můžu popsat další úspěšnou akci. Dneska jsem uzavřel smlouvu na seminář pro manažery. Jsem vděčný nejen za… celý článek
Chceš přítele, ne "zákazníka na jedno použití" Na závěr minulé schůzky jsem se zákazníka zeptal, zda by byl tak hodný a provedl mě po své prodejně.… celý článek
Dnes jsem přišel do obchodu pana P., který se rozhodně nechoval vstřícně. Přesto jsem ho poprosil vyzval, zda-li bychom si mohli sednout někam, kde… celý článek
Značná část podniků s českým kapitálem stále podceňuje význam firemní kultury Všem selsky smýšlejícím lidem je jasné, že relativně spokojený a vedení… celý článek
Tento článek je součástí širší studie a následné úvahy, která se zaměřuje na výkonnost obchodních týmů. V první části jsme se zaměřili na téma, které… celý článek
Jel jsem na další schůzku. Jelikož jsme se s panem P. domluvili na tom, abych ještě schůzku předem potvrdil, zavolal jsem mu a řekl, že se tedy… celý článek
Vnitřní jistota obchodníka, fyziologie těla, tonalita hlasu teprve pak následují co do přesvědčivosti slova a jejich význam Zákazník pozná… celý článek
Začal jsem vytahovat přihlášku. Neměl jsem ale dobrý pocit, v rozhovoru jsme se totiž jen chvíli zdrželi u toho, co všechno mu daný problém způsobuje.… celý článek
Zdravím vás všechny, obchodníci! Jsem moc rád, že vám můžu poslat další úspěšnou akci. Co se vlastně událo? Dneska ráno jsem se hodně těšil na… celý článek
Po zkušenosti z několika minulých schůzek, kdy jsem doplatil na to, že jsem mluvil pouze s jedním společníkem (člověkem) a druhý sledoval náš rozhovor… celý článek
Tento článek je součástí širší studie a následné úvahy, která se zaměřuje na výkonnost obchodních týmů. V první části jsme se zaměřili na téma, které… celý článek
Druhá přihláška, kterou jsem dnes uzavřel, byla na seminář o prodeji. Moc si této smlouvy cením, protože jsem dokázal po celou dobu schůzky udržet… celý článek
V následujícím článku se pokusíme v krátkosti nastínit problematiku a příčiny nízkých výsledků velké části lidí, kteří se pohybují v obchodě, resp. v… celý článek
Dnes jsme s klientem dotáhli schůzku až do oboustranně vítězného konce. Byla to úspěšná akce. Vlastně to nebyla jedna akce, byly hned dvě. Dneska ráno… celý článek
Dneska jsem uzavřel dvě smlouvy. Tentokrát sám, pomyslel jsem si večer s úsměvem, maje při tom na mysli včerejší schůzku, při které jsem spíše… celý článek
Nabízí se odpověď: Takový, jaký si ho uděláme. Nicméně tato odpověď by většinu z vás nejen neuspokojila, ale přímo podráždila. Navíc otázka zní, jak… celý článek
A je to opět tady. Ne, nemám tím na mysli blížící se Vánoce, rozdávání prezentů klientům, nákup dárku pro své nejbližší na poslední chvíli zrovna,… celý článek
Ahoj, obchodníku! Mám skvělou zprávu. Uzavřel jsem první velkou smlouvu. Velkou, to znamená obchod, ve kterém jsme se s klientem domluvili na… celý článek
Po schůzce, kterou popisuji v předešlém textu, jsem si sedl do auta. Přihláška na seminář zase nebyla. Nedokázal jsem zrealizovat ani věci, které jsem… celý článek
Ralph Waldo Emerson, americký filosof, řekl: Potřebujeme v životě šéfa, který z nás dokáže udělat to, čím chceme být. Vidím kolem sebe mnoho lidí. Mám… celý článek
Schůzka, kterou v tomto článku popisuji, se navzdory mým předešlým předsevzetím opět nevyvíjela podle mých představ. Ouvej, ouvej. Nezjistil jsem… celý článek
Dnes jsem dostal víc do krve jednu dovednost, jež se týká zjišťování potřeb. Po dnešní první schůzce jsem seděl v autě, nadšený z toho, že se mi… celý článek
Mnohokrát jsem se v byznyse setkal s tím, že někdo má zaručený nápad, jak zbohatnout, jak rozjet podnik nový či rozšířit ten stávající. Následně… celý článek
V poslední době odcházím z obchodních schůzek s tím, že se mi daří dosáhnout dvou cílů, co se kvality týče. 1. Vybudovat s klientem porozumění (nechci… celý článek
Ještě bych doplnil v předchozím článku uvedená slova o víře, vytrvalosti, nechávání všeho, co se děje, ok, k budování porozumění s lidmi a k dennímu… celý článek
Minulý týden jsem se naučil zase něco víc o porozumění. Taky jsem více pochopil, co to znamená být v klidu, nechat být vše, co se děje, ok. Trpělivě… celý článek
Zdravím Tě. Dneska jsem se vrátil domů a mám skvělý pocit z odvedené práce, tak se o něj chci s Tebou podělit. Začalo to už ráno. Byl jsem ve škole na… celý článek
Vítám Tě u čtení následujících článků, které se věnují prodeji. Jedná se o příběhy, které najdeš detailně popsané v knize Prodej, dřina nebo hra.… celý článek
Ryba smrdí od hlavy, praví známé rčení. Pokud něco nefunguje ve firmě (nebo i ve státě), je potřeba začít od horních pater. Pohled nám tak padne na… celý článek
Jak se tak pohybuji po těch českých podnikatelských vodách a procházím čím dál více podniků, kterým naše společnost pomáhá formou revitalizací firem,… celý článek